Naturalne sposoby na spokojny sen. Zwalcz bezsenność.

Coraz więcej osób szuka sposobów na spokojny sen. W czasie snu organizm się regeneruje, albo przynajmniej powinien to robić. Współczesne tempo życia powoduje, że wiele osób zapomniało jak wygląda spokojny sen. Bezsenność to zaburzenie prawidłowego rytmu, głębokości, czasu trwania i czuwania. Sen nie spełnia wtedy swojej podstawowej roli. Gdy jest on płytki, organizm nie odpoczywa. Przyczyn związanych z brakiem snu jest wiele. Człowiek nie może spać w sytuacjach stresowych i konfliktowych, przy silnym napięciu emocjonalnym, przeciążeniu organizmu obowiązkami, jak również jako powikłanie przy chorobach połączonych z cierpieniem i zaburzeniach psychicznych.

Skutki braku snu to nie tylko przekrwione oczy, sińce pod oczami i uczucie zmęczenia. Przewlekły brak snu może doprowadzić do rozwoju wielu chorób, takich jak otyłość, cukrzyca, depresja a nawet nowotwory.

W leczeniu farmakologicznym stosowane są leki nasenne i uspokajające. Najważniejsze jest dopasowanie leków do rodzaju bezsenności. Osobom, które mają trudności z zaśnięciem, podaje się najkrócej działający lek. Jeśli problem dotyczy przewlekłej bezsenności, zalecane jest branie leku tylko co kilka nocy, ponieważ codzienne stosowanie może skutkować uzależnieniem. Z kolei nagłe odstawienie, może spowodować wzmożony lęk, bezsenność, drażliwość nerwową i inne dolegliwości.

Zdecydowanie polecam naturalne metody wspierania snu.

Proponuję zacząć od rozpoznania i wyeliminowania przyczyny. Prawie wszyscy żyjemy dzisiaj problemami, ale sypialnia nie jest dobrym miejscem na ich rozwiązywanie. Kiedy kładziesz się do łóżka to Twoim jedynym celem jest zaśnięcie i spokojny sen. Dlatego ostatni posiłek należy spożywać przynajmniej półtorej godziny przed snem. Spacer, książka, miły wieczór przy świecach, zabawa lub rozmowa z dziećmi na neutralne tematy, ewentualnie rozmowa z sobą samym, afirmacje i snucie planów, powinny dać Ci poczucie bezpieczeństwa. Jak może wyglądać Twój sen po zestresowaniu się dziennikiem lub kretyńskim dreszczowcem? Na pewno kilka ćwiczeń oddechowych i ruchowych, najlepiej we dwoje, będzie bardzo pomocnych, a na koniec afirmacja.

Pogodzony ze światem żegnam ten piękny dzień i z miłością opadam w spokojny sen wiedząc, że czeka na mnie piękne jutro, które samo zadba o siebie.

Ideą tego powtarzania jest zapisanie w Twojej podświadomości, że nie musisz się martwić o jutro, bo jest Twój Anioł Stróż, który Ci jutro pomoże, ale pod warunkiem, że się dobrze wyśpisz i z radością powitasz kolejny dzień. Bez względu na sytuację w której się znajdujesz, ponieważ z każdej sytuacji jest jakieś wyjście, które przyjdzie jutro, pojutrze lub za jakiś czas. Czasami będzie wymagało zmian Twoich wzorców myślowych, czego Ci serdecznie życzę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.