Osobisty lekarz

System immunologiczny jest naszym osobistym lekarzem, który potrafi poradzić sobie niemal z każdym problemem, jaki wystąpi w organizmie.

Zazwyczaj nikt nie zwraca uwagi na to, że coś takiego jak system immunologiczny w ogóle istnieje. To wielki błąd, gdyż jego działanie jest nieocenione. Gdy my wykonujemy codzienne czynności, nie zwracając uwagi na to, czy w naszym ciele zaczęło dziać się coś złego, on ratuje nas przed wirusami, bakteriami lub innymi zaburzeniami.

Jeśli od dłuższego czasu czujesz ciągłe zmęczenie i łatwo się przeziębiasz – może to oznaczać, że twoja osłabiona odporność potrzebuje „wsparcia”.

My natomiast, zamiast zwrócić na te zmiany uwagę, zazwyczaj zażywamy tabletkę, która maskuje te alarmujące sygnały. W efekcie, po dłuższym czasie, okazuje się, że jesteśmy ciężko chorzy.

Obecna medycyna funduje nam sporo rozwiązań przeciwko najczęstszym dolegliwościom. Są to często antybiotyki, które w gruncie rzeczy stanowią słabszą wersję chemioterapii stosowanej przy nowotworach. Czy zastanawiałeś się, co dzieje się z układem odpornościowym po zażyciu antybiotyków? Nie tylko obce wirusy czy bakterie zostają zabite, lecz także wyniszczony zostaje nasz mikrosystem, czyli narzędzie systemu immunologicznego. Zamiast wzmocnić naszego osobistego „ochroniarza”, wspomóc go w walce z problemem, my osłabiamy go jeszcze bardziej.

Odbuduj i utrzymuj w najlepszej kondycji swój układ immunologiczny, bo co dnia jesteśmy narażeni na działanie toksyn i wirusów. Są one w powietrzu którym oddychamy i wodzie którą pijemy. Znajdziesz je w jedzeniu przeładowanym konserwantami i chemią, fast foodach, owocach i warzywach pryskanych pestycydami, środkach do prania i sprzątania, kosmetykach i kremach. Są nawet w paście do zębów, której używamy codziennie rano. Do tego dochodzi alkohol i papierosy. Można by jeszcze długo wymieniać bo lista jest bardzo długa!

Należy sobie zadać pytanie jak wzmocnić układ immunologiczny, aby mógł skutecznie chronić organizm.

  • Priorytetem jest zakup dobrej multiwitaminy, którą należy spożywać każdego dnia. Najlepsze produkty w swoim składzie posiadają witaminę C, witaminę E, beta-karoten, bioflawonidy, cynk (ważne, aby był on w niewielkich ilościach), magnez oraz selen.
  • Do posiłków dodaj czosnek i cebulę – znane od wieków „wzmacniacze” odporności. Nawet po ugotowaniu zachowują swoje antybakteryjne właściwości. Takie naturalne antybiotyki w zdrowy sposób odbudowują system immunologiczny i zapobiegają przeziębieniom.
  • Zwiększ w diecie ilość kwasów tłuszczowych omega – 3, imbiru, świeżych owoców i warzyw, pełnego ziarna oraz pieprzu Cayenne.
  • Unikaj margaryny oraz innych tłuszczów zwierzęcych, mocno przetworzonej żywności, białego ryżu i białego chleba, słodzonych produktów, alkoholu oraz kofeiny.
  • Unikaj przebywania w miejscach, gdzie występuje znaczne zanieczyszczenie powietrza, w tym również dym papierosowy. Samo palenie jest powodem ogromnego spadku odporności, nie mówiąc już o pozostałych poważnych konsekwencjach zdrowotnych.
  • Nie uciekaj z krzykiem na widok słońca (ale z drugiej strony nie opalaj się godzinami i bez użycia kremu z filtrem!). To dzięki promieniom słonecznym organizm produkuje witaminę D. Do tego potrzebuje 15 minut raz na kilka dni.
  • Ogranicz stres w swoim życiu – najlepszym sposobem jest uprawianie jakiejkolwiek aktywności fizycznej, korzystanie z różnego rodzaju technik relaksacyjnych oraz medytacji.
  • Wysypiaj się! Tylko wypoczęty organizm jest gwarancją wzmocnionego układu immunologicznego, który skutecznie poradzi sobie z atakującymi go wirusami.
  • Pij duże ilości wody każdego dnia, dzięki czemu pozbędziesz się z organizmu wszelkich szkodliwych toksyn.